.

.

piątek, 7 października 2016

Ucierane ciasto ze śliwkami wg Aleex (TM5)


Czy Wy też tak macie, że ciągle na wszystko brakuje czasu? Ja mam wrażenie, że dni gnają jak szalone, a wydarzenia zmieniają się jak w kalejdoskopie. W tej gonitwie zdarzeń niektóre chwile są bardziej wyraziste, jakby wołały do mnie, by je zapamiętać: spokojna godzina spędzona w domowym zaciszu, która pozwala na złapanie oddechu po zwariowanym dniu, czy wizyta u dzieci i beztroskie popołudnie spędzone w ich towarzystwie na lubelskiej Starówce.
Jeszcze w lipcu, kiedy Młody wyprowadzał się z domu, nie wiedziałam, co robić z wolnym czasem. Teraz, gdy zaczął się rok szkolny, ciągle mam go za mało. Pracuję dużo i długo, wracam późno, znalazłam sobie dodatkowe zajęcie, które również mnie absorbuje. Ale nie narzekam. Lubię to, co robię. Osiągnęłam chyba pewną równowagę w życiu, dzięki czemu łatwiej mi wszystko poukładać, wypośrodkować. I dobrze, że tak jest. Wewnętrzny spokój pozwala mi na pogodzenie różnych rzeczy.
Od czasu do czasu zaglądam do mojej kuchni. Ostatnio gotuję trochę mniej i inaczej. Staram się, aby posiłki, które stawiam na stole, były zdrowe. Pomaga mi w tym Thermomix, bo w nim łatwiej i szybciej przygotować pyszne dania. Dzięki niemu mam także pomoc w przygotowaniu ciast. Na jedno z nich, jesienne, ze śliwkami, według przepisu duogemini, zapraszam Was dzisiaj. Koniecznie upieczcie je w swoich domach. Jest naprawdę pyszne.


Składniki:

• 240 g miękkiego masła
• 200 g cukru
• 4 jajka
• 1 opakowania cukru waniliowego
• 200 g mąki pszennej
• 40 g budyniu waniliowego bez cukru
• 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
• 800 g śliwek lub innych owoców sezonowych

Sposób przygotowania:

1. W misce lub makutrze utrzeć masło z cukrem i cukrem waniliowym, aż otrzymamy puszystą, jasnokremową masę.
2. Do utartego masła dodawać po jednym jajku, cały czas miksując. Masa może się lekko zwarzyć. To nic, tak ma być.
3. Porcjami dodawać przesianą mąkę z budyniem i proszkiem do pieczenia. Ucierać jeszcze chwilę, do dokładnego połączenia się składników.

Przygotowanie w Thermomixie:

1. Do naczynia miksującego włożyć składniki na ciasto według podanej kolejności. Wyrobić 2 min/obr.4, następnie 2 min/ interwał.



Kolejne kroki:

1. Przygotowane ciasto przełożyć do tortownicy o średnicy 24 cm, wyłożonej papierem do pieczenia.


2. Wierzch obłożyć śliwkami węgierkami, przekrojonymi na pół.


3. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopnic C (opcja dół + termoobieg) przez 45-50 minut. Sprawdzić patyczkiem, czy jest gotowe.


4. Po upieczeniu, można posypać cukrem pudrem.

Smacznego.

Przepis dodaję do akcji:

Śliwkowy zawrót głowy czyli ciasta ze śliwkami w roli głównej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz