.

.

niedziela, 8 maja 2016

Wafelki à la Knoppers wg Aleex


Aby urozmaicić tak pięknie zapowiadającą się niedzielę, przygotowałam deser, wykorzystując część przepisu Dorotus. Ponieważ moje dzieci bardzo lubią wafelki Knoppers, szukałam pomysłu, który najbardziej będzie zbliżony do oryginału. I znalazłam, choć musiałam go nieco dostosować do naszych upodobań. Zrezygnowałam z mlecznej warstwy, a wafle przełożyłam kremem orzechowym. Aby wafelki były naprawdę smaczne, trzeba pamiętać o kilku rzeczach. Najpierw orzechy. Muszą to być orzechy laskowe, bo z innymi nie osiągnie się oczekiwanego efektu. Na zdjęciach jest kilka migdałów, ale były wykorzystywane do czegoś innego. Trzeba je uprażyć na patelni na złoty kolor. Nie wolno ich przypalić, bo staną się gorzkie. Po drugie wafle. Trzeba kupić świeże, chrupiące I dobrze wypieczone - ciemniejsze a nie jasne. Będą lepsze w smaku. Po trzecie - orzechy trzeba posiekać naprawdę drobno. Zbyt duże kawałki sprawią, że wafle będą źle do siebie przylegać i warstwy się nie skleją. Gdy zastosujecie się do tych wskazówek, otrzymacie pyszny deser dla całej rodziny. Doskonały do kawy na niedzielne popołudnie. W sam raz dla uczczenia Międzynarodowego Dnia Bez Diety. Polecam.

Składniki:

• 1 opakowanie wafli kwadratowych
• 100 g masła
• 160 g nutelli
• 1 łyżka kakao
• 2 pełne łyżki zmielonych orzechów laskowych
• 100 g orzechów laskowych

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej.
2. Orzechy laskowe podprażyć na suchej patelni. Podczas prażenia ich, często je mieszać, aby się nie przypaliły. Będą gotowe, gdy zacznie odchodzić od nich skórka. Wówczas wsypać je na ściereczkę i potrzeć, aby sucha skórka odeszła.





3. Orzechy drobniutko posiekać.


4. Masło utrzeć mikserem do otrzymania jasnej, puszystej masy maślanej.
5. Dodać nutellę i kakao, dokładnie zmiksować.



6. Na koniec dodać zmielone i drobniutko posiekane orzechy, wymieszać. Ja nie miałam orzechów mielonych, więc posłużyłam się blenderem, aby zemleć odpowiednią porcję. Potem do kubka blendera dodałam wszystkie pozostałe składniki.





7. Wafle przekładać masa. Powinno wystarczyć na przełożenie 4 wafli. Jeśli posmarujemy cienką warstwą masy, wystarczy na przełożenie 5 sztuk.





8. Przełożone wafle obciążyć. Odstawić do chłodnego miejsca, aby masa stężała.


9. Ostrym nożem kroić na porcje.



Smacznego.

4 komentarze:

  1. taka masa na wafle, toż to grzech ciężki do brzunia od razu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się to fenomenalnie. Przypomniały mi się czasy dzieciństwa kiedy babcia robiła podobne cuda :)

    OdpowiedzUsuń