.

.

czwartek, 14 marca 2013

Babka marmurowa wg Aleex



Dziś zapraszam na babkę marmurową, którą upiekłam, wykorzystując recepturę dorisek2620. Szukałam przepisu na szybkie ciasto do popołudniowej kawy. Kiedy znalazłam tę babkę, postanowiłam ją wypróbować. Co mnie zainteresowało w tym przepisie? Hmm… chyba jego prostota. Babkę robi się łatwo, fajnie smakuje. W moim cieście powstała chrupka skórka i puszyste wnętrze. Do kawy była świetna. Spróbujcie.

Składniki:

• 25 dag mąki pszennej
• 15 dag mąki ziemniaczanej
• 4 duże lub 5 mniejszych jajek
• 1/2 szklanki mleka
• 1 szklanka cukru (w tym cukier waniliowy – 16g lub 32g)
• 20 dag masła
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia
• 3 płaskie łyżki kakao
• 1 łyżka mleka
• szczypta soli

Sposób przygotowania:

1. Przygotować składniki. Masło utrzeć mikserem z cukrem.




2. Dodawać całe jajka, a następnie, dalej ucierając, dolać 1/2 szklanki mleka i szczyptę soli. Masa może się lekko zważyć, to nic.




3. Ciasto dalej ucierać mikserem, dodając proszek do pieczenia i obydwie mąki.



4. Babkę można piec w wysmarowanej i i wysypanej bułką tartą formie z kominkiem lub w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia. Do formy wylać połowę ciasta.


5. Do reszty jasnego ciasta dodać 3 łyżki kakao i 1 łyżkę mleka, dokładnie wymieszać. W mojej masie porobiły się grudki. Rozmieszałam je końcówką miksera.




6. Wylać masę czekoladową na jasne ciasto.


7. Ciasto przemieszać widelcem spiralnym ruchem (tylko jeden raz), aby uzyskać efekt marmurkowy.



8. Piec w temperaturze 180 stopni ok 45 minut. Ja musiałam dopiec swoją babkę 10 minut dłużej. Koniecznie sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest gotowe.


9. Ciasto ostudzić na kratce. Po upieczeniu polać polewą lub posypać cukrem pudrem.





Smacznego.

Przepis dodaję do akcji:
Wielkanocne Smaki III

16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię babki, a ta wygląda bardzo smakowicie. Pozdrawiam. Beata.
    Aleex mam jeszcze jedną prośbę, czy mogłabyś w swoich poradach jeszcze do Świąt pokazać jak rozciąć pierś z kurczaka na kotlety, bo mam trochę z tym problem, a chciałabym na Święta skorzystać z Twoich przepisów. Z góry dziękuję. Beata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się. Jak tylko będę w stanie (jestem lekko unieruchomiona), to w weekend zrobię i wstawię.
      Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  2. Będę bardzo wdzięczna. Masz takie super przepisy, że już ustalam sobie zestaw potraw które chciałabym przygotować na zbliżające się Święta. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babka marmurkowa to jedna z moich ulubionych. Szybka w przygotowaniu i dobra na każdą okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Róże piękę, ale może warto spróbować coś nowego.. wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. ...ale smakowicie wygląda ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie Ci babka wyszła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam! Aleex,mam do ciebie pytanie,co sądzisz o używaniu silikonowych form do pieczenia, własnie takie zakupiłam, nie widzę abyś takich używała.Aga z Mazur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D - właśnie czekam na przesyłkę z czterema nowymi formami silikonowymi :D Przekonuję się do nich coraz bardziej. Nie używałam takich form do tej pory zbyt często, bo miałam spory zapas blaszanych form. Teraz kupuję nowe, właśnie silikonowe, które zachwycają mnie przede wszystkim kształtami. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  8. Babka b.dobra wilgotna Piekłam już 2x tak smakowała moim chłopakom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowała :) My też ją lubimy :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  9. Babka smakowita!!! na pewno znajdzie się na naszym świątecznym stole.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Babka upieczona i zjedzona do ostatniego okruszka .Jak dla mnie idealna .Następna w kolejce do wypróbowania babka pomarańczowa . Dziękuję za przepisy ,pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Aleex, kolejny fajny przepis. Upiekłam z podwójnej porcji. Po babkach pozostały tylko okruszki. Pozdrawiam Rodzynka
    PS Polecam wszystkim . Proste i szybkie wykonanie

    OdpowiedzUsuń
  12. Ratunku!!!! pół szklanki mleka, czy łyżka mleka. Pogubiłam się, w przepisie jest łyżka a w wykonaniu, pół szklanki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie mleko występuje 2 razy: najpierw 1/2 szklanki, a potem 1 łyżka. Do ciasta podstawowego dodajesz 1/2 szklanki. Potem, do części z kakao, dodajesz 1 łyżkę. Wszystko jest czytelnie opisane. Nie denerwuj się, bo wtedy nie czytasz dokładnie :) Mam nadzieję, że babka wyjdzie pyszna. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń