.

.

sobota, 24 marca 2012

Waniliowe miniserniczki wg Aleex



Te serniczki mnie zaczarowały! Zobaczyłam je na tym blogu i od razu wiedziałam, że muszę, po prostu muszę je zrobić. No i są. Z moimi małymi modyfikacjami, przepyszne, po prostu wspaniałe! Te malutkie porcyjki skryte w papilotkach nie tylko cudownie smakują, ale obłędnie pachną wanilią. Są rewelacyjne. Przysięgam.

Składniki na 12 sztuk:

Spód:
• 75 g biszkoptów
• 1 kopiata łyżka kakao
• 30 g roztopionego masła

Masa:
• 250 g białego sera (może być tłusty, półtłusty lub chudy)
• 200 g serka homogenizowanego waniliowego
• 6 łyżek cukru
• 1 cukier wanilinowy
• 1 jajko (białko i żółtko oddzielnie)
• 1 kopiata łyżka budyniu waniliowego (proszku)

Polewa:
• 100 g czekolady gorzkiej
• 5 łyżek mleka

Sposób przygotowania:

1. Piekarnik nagrzać do 175ºC. Biszkopty pokruszyć na piasek, dodać kakao, dolać rozpuszczone masło i dokładnie wymieszać. Masa ma mieć konsystencję mokrego piasku.







2. Masę na spód wysypać do 12 papilotek i ugnieść dokładnie łyżeczką.





3. Twarożek wymieszać z cukrem, cukrem wanilinowym, proszkiem budyniowym, żółtkiem i serkiem. Zmiksować końcówką blendera na gładką masę.





4. Białko ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Dodać do masy serkowej i delikatnie mieszając, połączyć.







5. Napełnić papilotki pozostawiając nieco wolnego miejsca na polewę.



6. Wstawić do nagrzanego piekarnika i od razu zmniejszyć temperaturę do 120ºC. Piec 25 min. Ostudzić na kratce.





7. Czekoladę z mlekiem roztopić w kąpieli wodnej i polać wystudzone serniczki.







Smacznego.

Przepis dodaję do akcji: Wielkanocne smaki oraz Waniliowy weekend III i Babki i babeczki

22 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Olu - świetnie też smakują :))) Naprawdę polecam, Aleex :)))

      Usuń
  2. świetne, a jak muszą smakować - mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też miałam smaczka na te serniczki, ale zbierałam się zbierałam aż mnie przekonały Twoje zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam ale z innego przepisu, pod warstwą polewy czekoladowej u mnie jeszcze był karmel :) Takie mini deserki zawsze świetnie wyglądają i dobrze smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo smakowicie w takiej wersji mini :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrząc na zdjęcia - jak ci nieziemsko wyrosła ta babka !!! - aż ślinka cieknie :)

    Naprawdę fajny i łopatologiczny opis ;) w sam raz dla mnie ;)

    Pozdrawiam,
    Gosia

    www.wysmakuj.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie wyglądają świetnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. składniki zakupione-będę jutro piekła na Wielkanoc!

    OdpowiedzUsuń
  9. odnośnik donikąd :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnośnik działa bez zarzutu. Trzeba na niego kliknąć po prostu. Aleex.

      Usuń
  10. Serniczki pyszne .Duże lepsze w smaku po schłodzeniu i na drugi dzień / ale to opcja tylko dla wyjątkowo zdyscyplinowanych - u mnie po 3 godz .zostały tylko puste papierki po serniczkach a jedna porcja tylko dlatego wytrwała do następnego dnia , że w ostatnim momencie udało mi się ją schować/ Babeczki na pewno pojawią się u mnie ponownie na wielkanocnym stole . Prawdopodobnie zrobię w dwóch wersjach : 1/ ściśle wg tego przepisu 2/ na spód zamiast kakao dam zmielone migdały
    Bardzo dziękuję za wszystkie przepisy z których korzystam , a za tan przepis dziękuję jeszcze wyjątkowo
    pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato - dziękuję za miłe słowa :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  11. Za każdym razem jak je robię znikają migusiem. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam Basia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy łatwo serniczki odchodzą od papilotek, czy należy je wcześniej natłuścić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie natłuszczałam papilotek i nie było żadnych problemów ze zdjęciem papierków. Jeślimasz obawy, możesz leciutko natłuścić foremki masłem. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  13. Co moglabym dodac do may zamiast budyniu? Zamienic go czym czy pominac? Z gory dziekuje za opowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można go zastąpić mąką ziemniaczaną :) Pozdrawiam serdecznie, Aleex :)

      Usuń
  14. Zaoferowałam się, że upiekę coś dla gromady ludzi na spływ kajakowy. Dzisiaj będę robić, przekonał mnie zapach wanilii...

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy te 25 minut pieczenia serniczków to nie za mało?

    OdpowiedzUsuń