.

.

środa, 26 października 2011

Kolorowa surówka na początek jesieni wg Aleex





Zainteresowałam się tym przepisem, bo chciałam wprowadzić jakąś odmianę. Miałam w lodówce kapustę pekińską i postanowiłam podać ją z zupełnie innymi dodatkami niż do tej pory. Trafiłam na tę recepturę i od razu wiedziałam, że ją wypróbuję.Surówka okazała się naprawdę smaczna, choć zdania moich bliskich były podzielone...

Składniki:

• 1 średnia kapusta pekińska
• 1 strąk czerwonej papryki
• 1 część sporego pora (ja użyłam zielonej części)
• kilka kiszonych ogórków (w sezonie można je zastąpić świeżymi)
• 2 spore marchewki o słodkim smaku
• 2-3 łyżki posiekanego koperku
• 3 łyżki majonezu
• 2 łyżki śmietany 12%
• 150 ml gęstego jogurtu naturalnego
• 2/3 łyżeczki soli
• pieprz, ostra papryka

Sposób przygotowania:


1. Warzywa umyć, osuszyć i obrać.
2. Pora pokroić w cienkie ćwierćplastry, zalać wrzątkiem, sparzyć, aby pozbawić go ostrego zapachu i złagodzić smak. Następnie dokładnie odcisnąć.





3. Liście kapusty dość drobno poszatkować.



4. Marchew zetrzeć na tarce o średnich oczkach.



5. Paprykę pokroić w kostkę.



6. Ogórka pokroić w ćwierćplastry.



7. Do warzyw dodać garstkę posiekanego koperku.



8. Majonez połączyć z jogurtem, śmietaną i przyprawami.







9. Warzywa wymieszać z sosem na ok. 30 minut przed podaniem. Ze względów praktycznych można też podać sałatkę i sos osobno - można je wówczas dłużej przechowywać w lodówce w zamkniętych pojemnikach.



Smacznego.

6 komentarzy:

  1. wygląda pysznie! już wiem co zrobię w sobotę;)
    pozdrawiam, Alicja

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta surówka powinna się nazywać - "kolory tęczy". Bardzo mi się podoba. Nie dodawałabym jednak tylko majonezu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszelkie modyfikacje jak najbardziej dozwolone :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. wkradł się mały chochlik- dwa razy jest punkt 8

    OdpowiedzUsuń
  5. Fakt. Mam nadzieję, że nie ma to wpływu na smak sałatki ;))) Pozdrawiam i dziękuję za czujność. Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  6. UWIELBIAM wszystko co z pora :) sama robię sałatkę z pora, ale jest w niej przede wszystkim POR, POR, POR i majonez ;) spróbuję twoją, zwłaszcza że szykuje się najazd rodzinny :< swoją drogą, znalazłam fajny konkurs dla, i tu niestety bo sama udziału nie wezmę, blogerów kulinarnych.. przekazuję dlaej:) trzeba napisać przepis na napój na bazie herbaty, a konkurs jest tuu www.dniherbaty.pl, chyba pod zakladka herbata z dodatkami :) napisz i zamieść tuuu!:]

    OdpowiedzUsuń