.

.

piątek, 19 listopada 2010

Waniliowe muffinki z nutellą wg Aleex





Wczoraj miałam zwariowany dzień. Pobyt w pracy przeciągnął się prawie do drugiej. W czasie nieplanowanej rozmowy z szefową uciekły mi dwie godziny, w czasie których miałam przygotować Młodemu obiad i przygotować siebie do wyjścia na pogrzeb sąsiada. Dario był w pracy, więc miał dołączyć do mnie w kościele. Okazało się (na szczęście), że jemu udało się wcześniej wyjść i przyjechał po mnie. Ledwo zdążyliśmy na mszę. Nikt chyba nie lubi takich smutnych uroczystości. Ta mnie wytrąciła z równowagi, a poza tym w kościele niesamowicie zmarzłam. Wróciliśmy do domu późnym popołudniem. Nie tylko trzęsłam się z zimna, ale byłam na dodatek przemoczona do suchej nitki. Ledwo zdążyłam zrobić Młodemu jedzenie, a już musiałam wychodzić na inne zajęcia. Kiedy w nocy dotarłam domu, na nic już nie miałam siły.
Za to dzisiaj mam chwilę oddechu. Niestety, tylko chwilę, bo mimo dnia wolnego, idę do pracy. Jutro i pojutrze też. Dla poprawy humoru od rana siedzę w kuchni. Zrobiłam dla moich chłopców przepyszne waniliowe muffinki z nutellą. Jak Dario i Młody wrócą do domu, będą mieli pyszny deser.


Składniki:

• 1,5 szklanki mąki
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia
• szczypta sody oczyszczonej
• 2 jajka
• 250 g jogurtu naturalnego (ale można go zastąpić owocowym)
• ¾ szklanki cukru (w tym cukier waniliowy)
• 1/3 szklanki oliwy

• nutella lub:
• owoce świeże, mrożone, suszone
• wiórki kokosowe
• czekolada
• żurawina
• dowolne bakalie

Sposób przygotowania:


1. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i sodą.
2. Jajka, oliwę, jogurt, cukier dokładnie wymieszać. Powstanie z tego gęsta masa, przypominająca emulsję.



3. Do „mokrych” składników dodać mąkę z proszkiem i sodą, szybko wymieszać. Jeśli dodajemy bakalie lub owoce, teraz należy wrzucić je do ciasta.



4. Ciastem wypełnić 1/3 foremek. Do każdego zagłębienia włożyć łyżeczkę nutelli. Foremki uzupełnić resztą ciasta.





5. Muffinki piec w piekarniku rozgrzanym do 185 – 190 stopni C przez 25 minut (sprawdzić patyczkiem, czy są gotowe). Pozostawić kilka minut w formie, potem wyjąć i ostudzić.





Smacznego.

Przepis dodany do akcji:
Muffinka 2010.

13 komentarzy:

  1. przyjemnie osłodzic sobie męczący dzień.. i smutny taki.

    OdpowiedzUsuń
  2. mały kęs i a w środku pyszna nutella... rozmarzyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie zniknęłyby w mgnieniu oka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hej, jak robisz, że papilotki nie przyklejają się do babeczki. u mnie polowa babeczki zostaje na tej papilotce :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu bardzo ostrożnie je oddzielam od papilotek :))) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
    2. Witam, może dodałaś za mało mąki. dosyp trochę więcej, być może pomoże... pozdrawiam

      Usuń
  5. Witam. Chciałabym zadać pytanie, mianowicie czy w smaku nie jest odczuwalna oliwa? Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że jej nie czuć :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  6. Czy jogurt może być z ziarnami i kawałkami owoców ? Czy musi być taki całkiem jednolity ? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie może. Musi być gładki. Pozdrawiam,Aleex :)

      Usuń
  7. Przepyszne muffinki..:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie robię. Mam pytanie... Czy może zamiast nutelli być jakaś inna, tańsza czekolada orzechowa??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, możesz zastąpić oryginalną Nutellę. Ważne, żeby używana przez Ciebie masa nie była zbyt gęsta. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń