.

.

czwartek, 16 września 2010

Brokuły w białym sosie wg Aleex





Bardzo lubimy kalafiory i brokuły. Często goszczą na naszym stole. Zazwyczaj jadaliśmy je tradycyjnie ugotowane w osolonym wrzątku, polane zrumienioną na maśle bułką. Kiedy córka wróciła z Hamburga, przywiozła przepis na brokuły w białym sosie. Ugotowałam, spróbowaliśmy kalafiorów i brokułów – są pyszne.

Składniki:

• brokuły lub kalafior - dowolna ilość
• 2 białe sosy Knorr'a
• 2 szkl mleka
• wegeta
• 3/4 szkl wody z gotowania brokuł lub kalafiora

Sposób przygotowania:

1. Brokuły (lub kalafiora) ugotować w osolonej wodzie. Odcedzając, zostawić 3/4 szklanki wywaru.
2. Przygotować 2 sosy białe Knorr'a.





3. Do garnka wlać mleko, dodać szczyptę wegety. Podgrzać do momentu aż będzie ciepłe. Wówczas wsypać 2 torebki sosu białego. Bardzo dokładnie wymieszać. Dolać wodę spod brokułów. Mieszać do zagotowania i zgęstnienia.



4. Gotowym sosem polać brokuły (lub kalafiora).



Smacznego.

8 komentarzy:

  1. Ja polecam brokuły w sosie z sera feta. Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno wypróbuję. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię jedno i drugie, córka woli brokuły, a mąż - kalafiora :))) Podzieliliśmy się i już :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam brokuły, i często je jadam w wersji z orzechami i jogurtem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobilam dzisiaj, tylko sosu z knora nie znalazlam i zrobilam tez z bialego ale innej firmy, bardzo nam smakowalo

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, na początku chciałabym pochwalić Panią za bardzo dobrze przygotowana stronę. Jest bardzo żywa, ciekawa, również dzięki krótkim wstępom do każdego przepisu.
    Mam zamiar wypróbować kilka przepisów, jednakże martwi mnie to, że występują w nich gotowe produkty typu: kostka rosołowa, vegetta, delikat lub sosy knorra, itp.
    Tych tzw. "gotowców" nie mogę używać w mojej kuchni ze względu na dietę członków rodziny. Vegetę mam czym zastapić, ale z delikatem i sosami bedzie juz gorzej :))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń