.

.

niedziela, 5 września 2010

Babka piaskowa z jagodami wg Aleex





Na dzisiejsze popołudnie przygotowałam babkę piaskową z jagodami. Już od jakiegoś czasu miałam ochotę na to ciasto, ale zastanawiałam się, jakie owoce do niego dodać. Wybór padł na jagody. Wprawdzie świeżych już nie ma i musiałam użyć mrożonych, ale jakoś najbardziej mi pasowały. A może po prostu na jagody mieliśmy największą ochotę?
Ciasto jest pyszne. Ma typową dla wypieków piaskowych – lekko sypką – konsystencję, dzięki dodatkowi mąki ziemniaczanej. Ale nie jest zapychające dzięki warstwie jagód. Te zaś sprawiają, że typowa babka piaskowa bardzo zyskuje na smaku. Polecam.


Składniki:

Ciasto:
• 4 jajka
• 1 kostka masła
• 1 szklanka cukru (w tym 1 cukier waniliowy)
• 1 szklanka mąki ziemniaczanej
• 1 szklanka mąki
• 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
• 1 łyżka kakao

Owoce:
• ½ kg jagód (użyłam mrożonych)
• cukier do smaku
• kisiel o smaku owoców leśnych

cukier puder - do posypania

Sposób przygotowania:

1. Owoce lekko rozmrozić, włożyć do garnka i wlać 1 szkl wody. Zagotować.
2. Kisiel rozmieszać w ½ szkl wody. Rozrobiony proszek wlać do gotujących się jagód. Dodać cukier. Mieszać cały czas aż do zgęstnienia masy. Ostudzić.
3. Cukier i jajka dobrze rozmieszać, dodać obie mąki i proszek. Wlać roztopione i trochę ostudzone masło.
4. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej dodać kakao. Dokładnie wymieszać.
5. Do wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką foremki wlać ciemne ciasto. Na nie rozłożyć przestudzony, gęsty kisiel jagodowy. Na owoce wyłożyć jasne ciasto. Piec 40 minut w temp. 190-200 stopni.
6. Podawać posypane cukrem pudrem.



Smacznego.

4 komentarze:

  1. Fajne, niedzielne ciasto :) Takie idealne dla gości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I bardzo smaczne. Polecam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie wygląda. dwukolorowe, z wstawką takich pysznych jagód... podoba mi się ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba też zrobię to ciasto :) tylko napisz czy użyłaś formę na babkę czy inną?

    OdpowiedzUsuń