.

.

sobota, 10 lipca 2010

Fasolka szparagowa po grecku wg Aleex





Lato to sezon nie tylko na owoce, ale także i na świeże warzywa. Wszystkie są wspaniałe. Uwielbiam spacerować latem wśród straganów na miejskim placu. Kupuję drobniutkie ogóreczki, aby przetworzyć je na małosolne. W moim koszu lądują ziarna bobu, dorodne pomidory, cebula cukrowa, szczypiorek i fasolka. Najczęściej kupuję zieloną fasolkę szparagową. Lubię jej wyrazisty smak. Do niedawna przyrządzałam ją wyłącznie tradycyjnie, z wody, ale od czasu do czasu podaję ją inaczej. Ten przepis nie każdemu odpowiada, mój mąż za nim nie przepada. Nam jednak bardzo smakuje. Jestem przekonana, że połączenie chrupiących warzyw, czosnku i pietruszki będzie Wam odpowiadało. Spróbujcie…

Składniki:


• 1 kg fasolki szparagowej
• 4 - 5 ząbków czosnku
• 3 łyżki oliwy z oliwek
• 4 czubate łyżki posiekanej zielonej pietruszki
• sól

Sposób przygotowania:

1. Przygotować fasolkę szparagową - umyć, poobcinać końcówki. Do płaskiego, szerokiego rondla wlać oliwę, wycisnąć przez praskę czosnek, lekko podsmażyć. Wrzucić fasolkę szparagową, wlać niepełną szklankę wody.



2. Dusić pod przykryciem do miękkości (ok. 7-10 minut), sprawdzając, czy woda nie wyparowała. posolić i posypać zieloną pietruszką, Dusić ok. 3 minut.



3. Dobrze ugotowana fasolka prawie nie zawiera wody, jest delikatnie oblepiona czosnkiem z pietruszką. Można ją podawać jako samodzielne danie, a także jako dodatek do mięsa.



Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Ostatnio mam jakiegos hopla na Twoje dania i praktycznie codziennie mam cos nowego z Twojego repertuaru dan. Poprostu niemam juz pomyslow co gotowac a u Ciebie zawsze znajde cos ciekawego, a ze mamy taki sam smak chyba to mi wszystko smakuje. Pulpety byly wczoraj a dzisiaj fasolka tylko szkoda ze mrozona no ale o tej porze roku to niestety tylko taka wchodzi w gre. Oczywiscie byla bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ważne, że smakuje. Korzystaj ile chcesz :))) Dla mnie to sama radość :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś przygotowałam na obiad fasolkę po grecku wg Twojego przepisu. Niebo w gębie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że Wam smakowało. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam taką fasolkę wczoraj , była pyszna...

    OdpowiedzUsuń